Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.5.2008, Jan Vítek, aktualita
Společnost S3 přichází na trh s grafickou kartou Chrome 440 GTX, která je nejnovějším přírůstkem do rodiny Chrome 400. Nabízena je kompatibilita se sběrnicí PCI Express 2.0 a S3 také zdůrazňuje dual-stream PIP (Picture in Picture) přehrávání...
mech13 (422) | 30.5.200820:50
"dual­-link DVI ­(DVI­-D a DVI­-I­)­" dual link prece oznacuje dve digitalni linky, s oznacenim I a D nema nic spolecneho.
single link ­- 3.7 Gb­/s = 1920×1200 při 60 Hz
dual link ­- 7.4 Gb­/s = 2560×1600 při 60 Hz
DVI­-A ­- analog only
DVI­-I ­- digital & analog
DVI­-D ­- digital only
a DVI­-I a DVI­-D se pak jeste rozlisuje single a dual link
viz http:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Digital_Visual_Interface
ze soucasne formulace mi to vyzniva, ze dual link = DVI­-D a DVI­-I
Odpovědět0  0
satai (14) | 30.5.200814:59
Takze S3 DX 10.1 podporuje, NVidia ne? ;)
Odpovědět0  0
skawagon (19) | 30.5.200818:09
A upřímě, využije někdy reálně této výhody? Nebo jinak, bude někdo vyvíjet něco, co bude vyžadovat DX 10.1, když řekněme cca 50% potenciálních uživatelů nemá Hw s podporou DX 10.1? No jo... A teď si představte, že by NVidia byla jedinným výrobcem grafických karet na světě... To by bylo teprv žůžo:­)
Odpovědět0  0
satai (14) | 30.5.200818:15
Vyzadovat ne, ale pouzivat velmi pravdepodobne ano.

Moc se mi nechce verit tomu, ze by NVidie nebyla DX 10.1 schopna, jen nejspise hraje nejakou pochybnou politickou hru :/
Odpovědět0  0
guzii (375) | 30.5.200818:49
nVidia je známá tím, že v tomto směru není inovátorem. Dělá HW podle toho, co je aktuálně nejrozšířenějšího. Proto je i celá řada 8xxx optimalizovaná pro DX9
Odpovědět0  0
ptipi (139) | 31.5.200811:18
tohle je ale nesmysl rozšířený některými fanatiky. každý kdo má byť jen minimální přehled o historii GK tak ví, že s drtivou většinou zásadních přechodů přišla nv ­(minimalně od doby co krachla 3dfx­).
Kdo přišel S DX7­(T&L­)? DX8­(SM1.x­)? SM 3.0? DX10­(SM 4.0­)?
Jedinkrát ATI přišla dříve s DX9­(SM 2.0­). Jinak vždy jen půl roku po nv přišla s nějakým lehkým updatem­(DX8.1, 10.1­) a někdy vypilovaněji­(R8500 se nedá upřít, že lépe zvládal SM1.x než gf3, ale přišel půl roku po GF3, to samé třeba X1xxx vs GF7 v SM3­). U hardwaru pro změnu např. první použití DDR1,2,3.

Opravdu jen zatvrzelý fanatik upře společnosti, která z posledních 5 zásadních updatů DX přišla se čtyřmi z nich první, titul inovátora...
Odpovědět0  0
ASD_ | 1.6.20089:04
Tak si to ujasnime
T&L ­- ano tu nie je o com
SM1.x ­- Politicka hra MS a NV, shadery boli prvy krat predstavene v R100, ale v tom case mal MS nadstandradne vztahy z NV, preto nebol tento navrh podporeny v DX
SM3 ­- sprasena implementacia, ktoru NV neopravila ani pri rade 7 co bol celkom podraz na zakoznikov a slo len o marketing. Ale NV ma dobry marketing a tak sa techniky, kde bola ATI ovela rychejsia moc nerozsirili.
SM4 ­- Ano boli, prvy, ale teraz sa snazia svojim postavenim blokovat nastup SM4.1, ktory prinasa radikalne zrychlenie v niektorych oblastiach.

Ale veci ako SM2,3,4,5... nepovazujem za nic extra. Skoky su skor veci ako T&L­(NV­), prichod shaderov­(bez ohladu na to co si myslis to bola ATI a nie NV­). Dalej techniky AA, kde bol priekopnik 3Dfx, ale NV jaksi zanevrela na ich dedictvo a tak bola dlhe roky vpredu ATI. Toto su dolezite body a nie marketingove prechcavacky, kdo o den prv vyda nieco, co sa este aj tak pol roka nevyuzije. Tak isto nerobim vedu z toho za ATI uz ma SM4.1, ale nexapem preco ho nexce nasadit aj NV zmeny v jadre su male a pri nos je pomern velky, Vedsina ludi ma stele DX9 HW­/SW tak preco neprejst rovno k SM4.1, kde idu niekore veci robit efektivnejsie a netreba tak velky hruby vykon.
Odpovědět0  0
ptipi (139) | 1.6.200813:38
S tím shaderem to byla nv ať tak, či onak.
Ostatně přečti si vyjádření inženýra od ATI­(najdeš ho třeba tady na wikině­(http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Radeon_R100­): R100 sice měl něco, co by se dalo nazvat shaderem, ale to samé se dá říct i o GF256­/GF2. Jediný rozdíl byl v tom, že ati leaknula informace o pokusné cestě v ovladačích.

Takže ať už bereš první skutečné shadery ­(GF3­) nebo první omezené shader ­(GF256,... tady by spíše byly profesionální karty, i když bavíme se o masových produktech­), pokaždé narazíš v tomto ohledu dřív na nv, než na ati.

ad SM1: opět si přečti, co napsal inženýr od ATI ­- MS umožnilo 99% funkčních schopností shader jednotek prvního radeonu ­(pomocí JEDINÉ funkce D3D!­). Takže žádné spiknutí, jen velice omezená schopnost těch shader jednotek.
ad SM3: jediné, co má GF6­/7 horší u SM3 je branching. RX1xxx mají pro změnu u SM3 problémy s texturováním ­(pro účely shaderů­) ­- jak výkon tak funkčnost. Ostatně je známo jakým způsobem tyto karty ­"dodržely­" na papíře specifikaci, když u jedné takové vyžadované operace s texturou ji sice pro forma podporují, ale s prázdnou množinou texturovacích formátů... Navíc není pravda, že se branching nevylepšil mezi GF6 a GF7 ­- ja tam řádový rozdíl v granularitě.

Ad techniky 3dfx: ty byly pro použití v moderních akcelerátorech NEPOUŽITELNÉ. 3dfx používala totiž několikanásobný výpočet celé scény­(s jitterem­). To bylo zajímavé možná v době Voodoo 5­(GF256, R100­). Už GeForce 3 tento postup výkonově překonal­(jedná se mi o procentuelní propad, ne absolutní výkon­). Ale pokud se ti jedná o kvalitu­(tzn použití rot. grid­), tak tam skutečně nv do GF6 zůstala pozadu.
Odpovědět0  0
ASD_ | 2.6.200815:11
Ono aj prve ­"skutovne­" shadery boli hodne primitivne, oproti tomu co mame dnes.
Ja viem, ze pri branchingu medzi 6 a 7 sa zmenila granularita, ale stale to bolo velmi slabe.
Pri tych technikach som mal na mysly, prave usporiadanie vzorkov.
Ale aj tak nepovazujem za dake extra prvenstvo ak niekdo uvedie nieco o par dni skor, to je proste len bezny vyvoj, len marketing z toho robi vedu­(A ze NV si vedela vybrat ludi na marketing­) roznimi velkohubimi prehlaseniami, ale naco mi je vlastnit VGA s DX10­/10.1 ked este nie su hry ktore by vyuzili jej skutocne prednosti a nie len prilepili par novich efektov.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.